Subject: FW: Maaomaniku poolne teave ja nõuded kavandatava riigitee nr 46 Makita-Otepää lõigu põhiprojektiga
From: "Tiit Vunk" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 12 Aug 2025 14:35:10 +0300

From: Maiu Paloots <[email-masked]>
Sent: Wednesday, August 6, 2025 4:15 PM
To: Tiit Vunk <[email-masked]>
Cc: Sandra Mark <[email-masked]>; Kairit Lipp
<[email-masked]>
Subject: Maaomaniku poolne teave ja nõuded kavandatava riigitee nr 46
Makita-Otepää lõigu põhiprojektiga

Tere,

Informeerite, et Transpordiameti tellimusel koostatakse riigitee 46
Tatra–Otepää–Sangaste km 12,972-25,683 asuva Makita–Otepää lõigu
rekonstrueerimise põhiprojekti. Sellega seoses nähakse ette maa
võõrandamise vajadus Ala-Kuigo kinnisasjast (katastritunnusega
58202:003:1131). Täname informeerimast.

1.	Põhiprojekti koostamisel palume arvestada, et Ala-Kuigo kinnistule
on seatud 2025. aasta suvel Kärnametsa kinnistu (katastritunnus
55701:001:1426) kasuks juurdepääsuservituut ja palume mahasõidu
kavandamisel lähtuda servituudialast. Servituudiala ruumikuju on nähtav
maakatastrist.
2.	Ala-Kuigo (samuti Kärnametsa ja Kärna kinnistud (katastritunnus
55701:001:1427)) on metsakinnistud ning metsade majandamiseks on vajalik
mahasõidu kasutamine raskeveokitega.  Jalgratta- ja jalgtee  kavandamisel
ja põhiprojekti koostamisel palume mahasõite kavandades arvestada
raskeveokite mõõtmete ja kaaluga ning manööverdamise vajadusega.

3.	Juurdepääsuks Ala-Kuigo kinnistult  Kärna kinnistule
(katastritunnus 55701:001:1427) teeme ettepaneku projekteerida
põhiprojekti täiendav mahasõiduvalmidus Ala-Kuigo kinnistu Kuigomäe
kinnistu (katastritunnus 58202:003:0039) poolsele osale.

Lugupidamisega

Maiu Paloots

Maiu Paloots, jurist

A&P Mets AS | Näituse 25, 50409 Tartu, Eesti |  <http://www.apmets.ee/>
www.apmets.ee
GSM +372 5257982|  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

From: Tiit Vunk < <mailto:[email-masked]>
[email-masked]>
Sent: Friday, July 25, 2025 2:28 PM
To: Lemeks < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: Teade riigitee nr 46 Makita-Otepää lõigu põhiprojektiga
kavandatud teemaa omandamise vajadusest

Tere

Teavitan Teid, et Transpordiameti tellimusel koostatud riigitee 46
Tatra–Otepää–Sangaste km 12,972-25,683 asuva Makita–Otepää lõigu
rekonstrueerimise põhiprojekt näeb ette maa võõrandamise vajaduse Teile
kuuluvast Ala-Kuigo kinnisasjast (katastritunnusega 58202:003:1131).

Käesoleva kirja manuses on väljavõte projektlahendusest Teile kuuluva
kinnisasjaga piirneval lõigul, millelt on näha projektiga kavandatav
lahendus ning kavandatava äralõike asukoht ja suurus.

Lisaks on võimalik soovi korral tutvuda projekti asendiplaaniliste
joonistega aadressil:

 <https://pilv.transpordiamet.ee/s/3aRHB9rVgfXI05k>
https://pilv.transpordiamet.ee/s/3aRHB9rVgfXI05k

Manuses on ka maade omandamise protseduuri kirjeldus. Maade omandamisega
alustatakse eeldatavasti käesoleval aastal. Enne maade omandamisega
alustamist saadetakse Teile sellekohane teavitus.

Projekti koostamise aluseks on Transpordiameti 04.03.2020 korraldusega nr
1-3/20/030 antud projekteerimistingimused riigitee 46
Tatra–Otepää–Sangaste km 12,972-25,683 asuva Makita–Otepää lõigu
rekonstrueerimise põhiprojekti koostamiseks, mille kehtivust on pikendatud
04.03.2025 korraldusega nr 1.1-3/25/175.

Kavandatava äralõike alale projekteeritud jalgratta- ja jalgtee ehitamise
aeg pole praegusel hetkel teada. Võimalik, et see ehitatakse välja koos
maantee rekonstrueerimisega, kuid on ka võimalik, et piiratud rahaliste
vahendite tõttu lükatakse jalgratta- ja jalgtee ehitamine kaugemasse
tulevikku.

Täiendavate küsimuste korral võib pöörduda minu poole (tel +372 5918 5199,
e-post  <mailto:[email-masked]> [email-masked]).

Parimat

Tiit Vunk

Transpordiamet

Projekteerimise osakonna projektijuht

59185199